PRIHLÁSIŤ SA NA ODBER NEWSLETTERU

Ďakujem, nemám záujemX

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016

Tlačová správa

VS SK 2016 na aktuality

Bratislava, 9. júna 2016 – Skupina Atoz Marketing na slávnostnom galavečere vyhlásila výsledky piateho ročníka marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, ktorý oceňuje novinky a inovácie na slovenskom trhu rýchloobrátkového tovaru. O titul tento rok usilovalo 78 nominovaných výrobkov. Slovenskí spotrebitelia vybrali svojich víťazov v rekordných 23 kategóriách.

Do programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016 mohli výrobcovia a distribútori prihlásiť novinky a inovácie z oblasti rýchloobrátkového tovaru s výnimkou tabakových výrobkov, ktoré boli na slovenský trh uvedené od januára 2015 do konca mája 2016.

Možnosť nominácie noviniek uvedených na trh za predchádzajúci rok až po novinky uvádzané na trh počas jari je zmena, ktorou program tento rok prešiel. Výrobcovia tak teraz mohli nominovať aj svoje aktuálne produktové novinky. Organizátori tento rok tiež výrazne podporili program televíznou kampaňou, vďaka čomu pozná logo Voľby spotrebiteľov už takmer 30 % slovenskej populácie vo veku 18 – 65 rokov (podľa posledného prieskumu agentúry Ipsos).

Výrobky hodnotilo dvetisíc slovenských spotrebiteľov

Slávnostný galavečer 5. ročníka programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka sa uskutočnil v hoteli DoubleTree by Hilton v Bratislave. Hostí počas neho sprevádzala moderátorka Danica Jurčová. Základom pre udelenie ocenenia sa stali výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý uskutočnila agentúra Ipsos. Do výskumu sa zapojila reprezentatívna vzorka dvetisíc slovenských respondentov. Cieľom bolo zistiť, ktorý z výrobkov v každej kategórii by si spotrebitelia zakúpili, ak by medzi nimi vyberali v obchode a mohli si odniesť iba jeden z nich. Okrem ocenených v rámci jednotlivých produktových kategórií si cenu odniesol aj Absolútny víťaz, teda výrobok, ktorý získal v prieskume najvyšší počet bodov a je najobľúbenejším výrobkom medzi obidvoma pohlaviami a všetkými vekovými kategóriami. Stal sa ním Liptov Pološtiepok na gril od spoločnosti Savencia Fromage & Dairy SK. V rámci prieskumu sa zisťovalo okrem iného aj nákupné správanie spotrebiteľov. Ľudia sa pri nákupe rozhodujú predovšetkým podľa chuti a kvality výrobku. V neposlednom rade aj životným štýlom, ktorý hrá významnú úlohu v rozhodnutí si daný výrobok nekúpiť.

Kde Slováci najradšej nakupujú

V rámci prieskumu sa zistilo, v ktorých reťazcoch slovenskí spotrebitelia najradšej nakupujú. Medzi tri najobľúbenejšie maloobchodné reťazce patrí Kaufland, Lidl a Tesco, kde oproti výsledkom prieskumu z minulého roka si Lidl mierne pohoršil a suverénnym víťazom sa stal Kaufland. Nie vždy sa však najobľúbenejší a najčastejšie navštevovaný obchod zhodujú. Najväčší rozdiel v prospech obľúbenosti bol zaznamenaný u Kauflandu a Lidlu, naopak je to v prípade Tesca a Coop Jednoty. Zaujímavé je, že až 78 % tých, ktorí chodia do Lidla najčastejšie, do neho zároveň chodia aj najradšej. V prípade Tesca to tak vníma 67 % spotrebiteľov a pri Coop Jednote 45 %.

Spotrebitelia hodnotili nielen v prieskume

Spotrebitelia hodnotili výrobky aj prostredníctvom mediálnych partnerov programu a zároveň na facebooku Voľba spotrebiteľov (www.facebook.com/Volbaspotrebitelov). Tam skupina Atoz Marketing buduje komunitu spotrebiteľov, ktorí radi nakupujú nové výrobky, sledujú trendy a zdieľajú svoje skúsenosti. Zvolenou novinkou facebookových užívateľov sa stali čipsy Slovakia Vrrruby! od spoločnosti Intersnack Slovensko.

Najlepšie novinky v TV, tlači, na internete a v outdoore

Slávnostný galavečer spustil podporu víťazných noviniek. Ocenené spoločnosti môžu počas jedného roka využívať logo Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016 pri propagácii víťazných výrobkov, a to ako na obaloch, tak aj v marketingových kampaniach. Program a jeho víťazov podporí marketingová kampaň, ktorá prebehne v televízii, tlačových médiách a na internete. Tento rok budú víťazi výrazne zviditeľnení aj na sociálnych sieťach. „Rozhodli sme sa podporovať víťazné produkty formou pravidelných spotrebiteľských súťaží na facebooku, do ktorých plánujeme zapojiť tisíce slovenských spotrebiteľov, “ hovorí Katarína Bálintová, projektová manažérka programu.

Partneri programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016:

  • partner výskumu – IPSOS
  • odborný partner – Nielsen
  • B2C mediálni partneri: EuroAWK, Eurotelevízia, Heureka.sk, Rytmus života, Topky.sk, Woman.sk
  • B2B mediálni partneri: Tovar&Predaj, kongres Samoška
  • partneri ceremónie: Agrokomplex – Výstavníctvo Nitra, Brandbank (Slovakia), Sharmant, Wau Studio, Xtra Slovakia